Aquest curs escolar 2010-2011 a la cinquena i darrera sessió del Seminari us vam demanar una petita valoració de com creieu que han funcionat els mateixos. Des de l’Àrea Tic i Tac als ST a Tarragona impulsem els Seminaris i el seu contingut, i seguirem treballant per a que en feu la màxima difusió al vostre centre sobre els seus continguts.
En 5 sessions de petit format no poden abordar-se totes les temàtiques possibles a tractar en el camp de l’informàtica educativa ( tic i tac ), però sí les informacions, novetats i recordatoris essencials, que de forma comuna volem mantenir a tot el territori, coordinadament . De forma gairebé segura, molts temes han quedat a la cartera. Si més no, sempre es poden consultar al bloc o a la plana de referència.
Els resultats de l’enquesta anònima que us vam demanar d’omplir a la cinquena sessió ofereixen com a resultats:
- Nombre de Seminaris: 8
- Total de centres matriculats als seminaris: 116
- Total assistents amb certificat: 95
- Total de respostes al formulari anònim de Google: 52
- Respostes de valoració:
El 51% valoreu així amb un 4 sobre 5 la tasca feta i el 36% creieu que la tasca és molt bona, 5 sobre 5.
Respostes a la pregunta “De cara als Seminaris del curs escolar vinent podríem parlar de temes relatius a ( totes les respostes ):
- És molt important seguir tots els temes d’actualitat.
- Escriptoris virtuals, actualització de programari divers per part del departament d’ensenyament Microsoft office 2010, macromedia flash, Programari i activitats per PDI…
- “Control remot d’equips. Seguretat als equips del centre”
- Resolució incidències Gepse, manteniment aules informàtica.
- Em semblen ben encertats els temes tractats fins ara
- la coordinació de centres referent a les TIC
- “Nous recursos tècnics referents al manteniment de les xarxes dels centres.
- Més casos pràctics per poder aplicar a l’aula. Estan molt encertat i són molt innovadors, i fàcilment aplicables a la realitat de l’aula.
- ” Recursos per treballar les TIC a l’aula. Manteniment d’equips.”
- “Treballar amb Ofice o amb OpenOffice. En què quedem? Se’ns vol potenciar el programari lliure i se’ns donen exemples amb el de pagament. Caldria més pràctica en el seminari i no tan sols recepció d’informació que t’obliga a treballar posteriorment des de casa.”
- Com funciona Edmodo i si va bé dins d’uns escola com a xarxa social entre alumnes i professorat
- “PDI. Aplicacions lliures.”
- “Materials especifics per PDI. Instal·lació de programes en ordinadors en xarxa desde el servidor fent servir el deepfreze (és possible?).”
- noves propostes per treballar a l’ aula amb els nens.
- “Estaria bé aprofundir una mica més en el funcionament de Fractalia, les possibilitats de Deep Freeze per a millorar el rendiment de l’aula d’informàtica. Seria interessant parlar una mica més del programari lliure, com ara l’OpenOffice, com restaurar ordinadors, l’estructura de l’aplicatiu Gepse, etc.”
- “PDI ,ghost”
- Les PDI a les aules. Biblioteques d’activitats. Materials….
- “La PDI. La meva xtec. Material relacionats amb la PDI”
- Recursos i materials per a pissarres digitals.
- “accessibiilitat. Eines per dinamitzar les tac al centre”
- ús de les PDI
- “PDI i materials per a treballar.La meva Xtec”
- Pdi
- PissarresDigitals
- “Les pissarres digitals. Materials per les pdi. Coordinació en l’elaboració de material curricular per les pdi.”
- “Continuar compartint experiències. Nou programari d’utilitat docent.
Pissarres digitals. …” - “Compartir materials i recursos entre centres.
Programari específic (no educatiu), relacionat amb la gestió del centre.
Programari educatiu.
Programes de gestió d’aula
Programes enfocats a l’utilització de nous recursos tic (portàtils alumnes, PDI’s,..) - “Acabar el Pla TAC.Noves tècniques i recursos que vagin sorgin en el mon TAC.”
- “Intercanvi d’experiències.Aplicació de les tecnologies a les aules.”
- “entorn google. google sites. programes útil a l’escola: audacity, movie maker, aplicacions pdi”
- “PLATAC
Novetats relacionades amb les TIC i TAC
Aplicacions tecnològiques a l’aula - Nou programari educatiu
Fractalia, ajuda o dificulta? (Seria interessant muntar jornades tècniques sobre el Fractalia) - “Novetats informàtiques educatives.
Possibles aplicacions TIC en àmbits docents no presencials regularment ( com per exemple els Camps d’Aprenentatge), amb la finalitat de poder enllaçar el treball fet al Camp amb el centre educaticu que l’ha visitat, i viceversa.
Organització de Jornades tècniques.” - “Les Jornades tècniques s’han trobat a faltar, sobre tot pel tema de Fractàlia.
La linkat, cap on va? si els nous ordinadors en tenen i el servidor nou també cal que el Departament en prengui mesures ja que els coordinadors no en sabem.
Continuar amb els espais de les novetats, notícies i espai pràctic, com s’anava fent.
He trobat a faltar propostes de centres que puguin incidir en la millora de les competències bàsiques.” - “programació TIC per competències bàsiques
mínims a assegurar a Primària , repertori bones pràctiques, llibres digitals, programari PDI, novetats” - “Manteniment d’aules
Criteris unificats per al seguiment i manteniment dels equips i aules d’informàtica
Recursos per treballar amb el servidor nou linkat 3” - “audio, video, foto”
- Inquietuds que tinguem els coordinadors d’informàtica.
- Crec que si etàn triats com aquest curs, serà perfecte
- “- Motivació dels companys/es del centre
– Pàgina web interactiva: participació famílies, alumnat professorat…” - “Funcionament de les aules i propostes de millora
Problemàtiques dels centres quan a gestió del maquinari i millors formes de resoldre’ls . Programari utilitzat” - PDI, moodle.
- PDI
- “gestió d’intranets, com gestionar les TAC a l’escola, presentació d’experiències, GEPSE …”
- “Més o menys les mateixes que fins ara, perquè en general són temàtiques que ens trobem tots els dies, anys i cursos:
*Còpies de seguretat.
*Manteniment Tic.
*PDI.
*Recursos TAC” - Com aquest curs, una mica de tot…
- Formació bàsica de hardware, xarxes i fins i tot formació de l’ús d’algun software interessant.
- Programes de control remot.
Si vols fer algun tipus de comentari lliure respecte dels Seminaris, amb caràcter de millora, ara és el moment ( totes les respostes donades ):
- Crec que ja està bé tal com funciona ara.
- És una eina molt útil pels mestres, ja que la nostra formació no és específica en noves tecnologies.
- Caldria avisar de quan es fa cada sessió i de quan s’ha de matricular un al seminari.
- Estaria bé rebre un mail previ a cada sessió i un calendari de les session descarregable o compartible amb comptes xtec/gmail
- “Més PDI i el tema de l’1×1 si és fa efectiu…. Una mica de formació diguem. Però en general ho he trobar molt interessant i útil.”
- La major part de la informació es troba penjada al bloc, potser valdria la pena estudiar la possiblitat de seguir fent el seminari a distància com els cusos a distància que organitza l’XTEC, suposaria estalviar temps, desplaçamets etc.
- Un cop fetes les inscripcions als seminaris a l’inici de curs, des del CRP es podria fer un buidat dels centres que s’hi han inscrit i els que no per tal d’esbrinar el perquè algun centre no s’hi ha inscrit.
- Enviar un missatge clar, de quan es fa l’inscripció, dades i horaris . Sobretot als que ja portem uns quants. Fent servir E-mail a l’escola, coordinador d’informàtica o l’interessat
- Estaria bé una mica de formació tècnica en aquells aspectes que ens trobem més sovint a l’escola: crear imatge, restaurar ordinador…
- “S’han de conservar e incrementar l’horari.”
- “He trobat molt útil el seminari per poder compartir experiències i coneixements amb els coordinadors/es d’altres escoles. D’altra banda, m’agradaria destacar l’interès de Dani i la seva capacitat per fer agradable i entretinguda aquesta formació.”
- “L’espai de pràctica és força adquat. Hi hauria d’haver una línies generals molt més clares pel que fa al camí que hem de prendre els coordinadors informàtics!
Gràcies pel curs!” - Que es comprovi la utilitat de tots els suggeriments que es fan, si són programes fiables, si tot i que ara són gratuïts, pot ser d’aquí a poc no ho seran,…
- En aquests moments m’ha semblat adequada l’organització, tot i que potser si es considerés adient, es podria fer una visita als centres de les persones que assistim al Seminari, per a comentar el seu funcionament a nivell TIC, per a comunicar-nos si tenen alguna novetat….
- “Aquest curs a la Conca de Barberà hem volgut començar a elaborar el Pla TAC, de cara el curs vinent volem continuar elaborant-lo, m’agradaria que des dels seminaris se’ns donés algun tipus d’ajuda.”
- “Crec que la informació rebuda és molt bona, però seria interessant que tots els centres unifiquessim criteris de treball i metodologies semblants i que entre tots ens poguessim ajudar en el manteniment d’equips i aules, facilitant-nos la feina a tots i totes. M’ha agrdadat especialment que tothom parlés del seu centre, ens dóna una idea més globalitzada d’altres metodologies i formes de treballar que ens poden ajudar.
Crec, tal com ha dit el formador, Daniel, que estem poc valorats i que es treacta d’una tasca de moltes hores, poc recompensada tant econoòmicament com personalment,. El departament hauria de tenir en compte el treball dels coordinadors i recompensar-ho d’alguna manera.” - Crec que de cara al bon funcionament de la informàtica al centre és mol important continuar amb aquestes trobades periòdiques de coordinadors. Gràcies.
- “Que és un dels pocs seminaris que en traiem profit, és un seminari dinàmic, pràctic, obert a tothom i s’adapta a les diferents tipologies professors TIC-TAC que hi ha.
Aquest seminari es necessita, es una tarda al mes que ens trobem i ens donen solucions a la tasca de coordinador. De vegades quan suto del seminari, surto motivat, (si amb el panorama que hi ha, encara hi ha gent que es motiva!! i gratuïtament).Moltes gràcies per la tasca que heu realitzat aquest anys i espero que continuï molts anys.” - “Espero que el proper any continuï aquest seminari, m’ha agradat molt i he après moltes coses útils per la meva feina. Us felicito.”
- Estaria bé recuperar les jornades.
En quant a l’estadística de visites del bloc es pot veure a la part dreta com ha anat evolucionant, amb un total , fins a finals de juny, de 13.500 visites. A aquesta xifra també podem sumar les visites acumulades de l’anterior bloc de suport, prop de 42.500 entre els anys 2007 i 2011. També podem afegir a aquesta estadística les visites a la plana web del S.T. a Tarragona on es dóna suport a tots els temes genèrics de l’Àrea Tic i Tac a Tarragona, que donen unes xifres acumulades durant el període 2007-2011 de 15.000 visites. Prop de 70.000 visites globals .
Total d’articles publicats al bloc aquest curs escolar és de 160
Total d’articles publicats als blocs , acumulats al període 2007-2011, 534
El curs escolar vinent igualment tenim com a pla de treball global continuar la tasca de ser útils als centres i relatar i descriure arguments i dinàmiques necessàries per al bon funcionament en relació amb les Tic i les Tac als centres.
Daniel
jul. 06, 2011 @ 07:14:19
Moltes gràcies als assistents dels seminaris, que sou els protagonistes de les sessions de coordinació, ja que feu la tasca de transmissió i dinamització als centres. Felicitar també a la coordinació TIC a Tarragona per la seva bona tasca en l’oferiment de continguts per a les diferents sessions.
Bon estiu!!
Fernando
jul. 06, 2011 @ 08:56:26
Gràcies a tu. El Seminari ha estat , a pesar d’alguns dels punts tractats, una mica espessos, amb agilitat per part teva. Saps “vendre” les coses als que ja estem involucrats…però a l’escola és diferent, És una lluita costant i no sabem d’on treure temps i costa treure a la gent cap al I+D. Progresses Adequadament ( … )Us veurem el curs vinent , si no canvia res.
Bones vacances a tothom
Xavi
jul. 06, 2011 @ 07:54:37
Gràcies i fins aviat!
Maria Leonor Olivé
jul. 06, 2011 @ 07:58:39
Ànims, nois i noies, que feu molt bona tasca! Tots els informaticaviciats dels centres us necessitem cada dos x tres per resoldre problemes que ens fan perdre hores…moltes més hores de les que la majoria de gent es pensa. Bones vacances, que us les heu merescut (i nosaltres també). Leonor