-Sessió_5*12/13

Cinquena Sessió Seminaris de Coordinació TIC. Curs escolar 2012-2013

DATES I LLOCS DE REALITZACIÓ

  • Data: 13 de maig de 2013
    • ESC General Prim , Reus– Daniel Fortuny (dfortuny@xtec.cat)
    • ESC Joan Ardèvol, Cambrils – Enric Masdeu ( emasdeu@xtec.cat )
    • ESC Martí Poch, L’Espluga de Francolí – Ester Anglès. ( eangles@xtec.cat )
    • ESC Àngel Guimerà- El Vendrell – Jordi Poveda ( jpoveda1@xtec.cat)
    • ESC de Pràctiques, Tarragona– Josep Guirado ( jguirado@xtec.cat )
  • Data: 27 de maig de 2013
  • ESC Europa, Salou – Jordi Poveda ( jpoveda1@xtec.cat )
  • ESC Eladi Homs, Valls– Josep Guirado (jguirado@xtec.cat)
  • ESC Cèsar August – Tarragona-Jesús Calvo ( jcalvo12@xtec.cat )

A.- La quarta sessió telemàtica.

Al llarg d’aquestes dues setmanes passades s’ha portat a terme la quarta sessió telemàtica, que ha intentat fer una petita aproximació als esquemes, o resums en digital, a través de les seves diferents tipologies:

  • línies de temps històriques o conceptuals
  • arbres genealògics
  • resums
  • localitzacions geogràfiques
  • esquemes conceptuals
  • infografies
  • mapes panoràmics
  • mapes del temps
  • mandala

Heu pogut veure com un programa, d’entre els molts existents, com pot ser Popplet, pot ser de força utilitat per a esquematitzar o resumir. I també hem subratllat que una pissarra de guix, uns post-it i un guix poden ser suficients , sense ordinador, per a treballar un esquema o mapa mental. Ja hem fet la validació de les tasques que heu presentat i ja consten als aplicatius dels vostres formadors/es de cada Seminari.

B.-Notícies i novetats

B.1.- Proves pilot servei remot.

10 centres del nostre ST , de diferents tipologies, estan en fase de proves pilot de servei remot aquest mes de maig. També a tota Catalunya s’ha procedit a aquestes proves pilot. La finalitat és determinar quines tasques poden ser realitzades en remot de manera que es pugui sol·licitar intervenció entre visites del vostre tècnic de proximitat.  Les possibles novetats que ens informin seran comunicades .

B.2.- Sessió tècnica Moodle 2

Moodle 1.9 a Moodle 2
Tots els centres donats d’alta al servei Àgora del Departament que actualment treballen amb el Moodle 1.9 disposaran durant les properes setmanes d’un espai Moodle 2, que serà el que hauran de fer servir a partir del curs 2013-2014. Per aquest motiu, els centres d’Àgora, hauran de migrar manualment les dades que vulguin mantenir del Moodle 1.9 al Moodle 2. Per ajudar a traspassar aquesta informació (usuaris, cursos…) entre el Moodle 1.9 i el Moodle 2, s’està preparant una sessió tècnica de 3 hores que es realitzarà a diverses seus de tot el territori a partir de principis del mes de juny, fora d’horari lectiu.
L’alta de l’espai Moodle 2 als centres que ja disposen del Moodle 1.9 a Àgora serà automàtica, és a dir, els centres que ja tenen Moodle 1.9 no han de demanar-la explícitament. Aquest espai Moodle 2 estarà disponible per la sessió tècnica. A mesura que es vagin activant els espais Moodle 2, cada centre rebrà un missatge de correu a la bústia del centre amb les dades d’accés (URL, nom d’usuari/ària i contrasenya).
Els serveis territorials enviaran la informació d’aquesta sessió tècnica de suport a la migració del Moodle 2 als centres que disposen actualment del Moodle 1.9. A la sessió, a banda d’explicar el procediment que s’haurà de seguir per traspassar la informació del Moodle 1.9 al Moodle 2, també es farà una repassada de les novetats principals de l’entorn.

B.-3.-  Conclusions de la XXII Jornada de reflexió: L’impacte i la contribució de les tecnologies digitals en l’educació

88. Una constant al llarg de prop de tres dècades d’introducció i ús de les tecnologies digitals als centres educatius ha estat la falta de reconeixement apropiat del caràcter estratègic de la tasca dels coordinadors de TIC per al present i el futur dels centres. De manera corresponent, tampoc no s’ha valorat adequadament l’especificitat ni els requeriments constants d’actualització, d’expertesa i de suport que ells mateixos necessiten, amb el consegüent reconeixement de les persones en termes econòmics, horaris i formatius. L’apel·lació, molt habitual en aquest àmbit, al voluntarisme del professorat del centre més preparat o predisposat, a la llarga es torna insostenible, fet que es posa de manifest en les insuficiències i limitacions en la gestió de la tecnologia i dels sistemes d’informació de molts centres, que al seu torn és un element indispensable de la governança dels centres i que repercuteix en el seu aprofitament.

B. 4.- Política de caducitat de contrasenya

Recordem la política de caducitat de la contrasenya, tant en els entorns Google apps de la Xtec com al directori corporatiu Gencat ( Atri, Saga… )

Diferenciem els dos Sistemes d’Informació de l’Administració més habituals per als centres i personal docent:

  • Per una banda tenim les afectacions de política de caducitat  de contrasenya a les aplicacions Xtec i Google Apps
  • D’altra banda , les aplicacions relatives i depenents de Gencat:  Atri, correu corporatiu Gencat, intranet d’Ensenyament, Saga, portal de centre, etc. Accés al portal d’autogestió de contrasenyes Gencat. Quan entreu a Atri , per a les diferents gestions , teniu una icona informativa a la part dreta del portal:

  • Remarquem que es tingui present que són dos entorns diferents, i que, en qualsevol cas, si caduquen les contrasenyes, sempre es podrà accedir a un menú per efectuar el canvi.

B. 5.La versió catalana de la Viquipèdia supera les 400.000 entrades

El 16 de març del 2001 començava l’aventura de la Viquipèdia en català. Va ser la primera en tenir articles després de l’anglesa. La comunitat va assumir amb ganes el repte de fer un projecte on tothom tingués accés a tot el coneixement de la humanitat en català.

No ha estat fàcil fer créixer el , en situació de desavantatge al costat de llengües amb molts més parlants com ara el castellà (amb més de 975.000 articles) o el francès (1.350.000). La Viquipèdia en català té bona salut pel que fa a participació de la societat. Però encara té molt potencial per millorar si les persones i les entitats que de fa molts anys treballen activament per crear i difondre coneixement en català s’adonen que han d’implicar-s’hi.

Avui ja podem veure que l’esforç està donant un fruit: la Viquipèdia i els seus projectes germans que la complementen (Viccionari, Viquitexts, Viquillibres, Viquinotícies i Viquidites) s’estan convertint en obres de gran qualitat que es van millorant constantment.

Actualment, la Viquipèdia en català és la quinzena versió idiomàtica en nombre d’articles, una proporció altíssima en comparació del nombre de parlants. Es manté en el primer lloc d’un índex que mesura la qualitat dels 1000 articles més importants, d’un total de 275 llengües. Conté 653 articles destacats, com ara «Jaume Huguet», «Història del metro de Barcelona», «Pla Cerdà», «Alfred Hitchcock», «Hidrogen» o «Beluga». De fet, és la desena viquipèdia amb més articles de qualitat.

Una de les coses que fan gran aquest projecte és que tota aquesta feina l’han duta a terme internautes de forma altruista. Hi ha una frase que diu que «el problema de la Viquipèdia és que només funciona a la pràctica, en teoria no pot funcionar mai». Si volem que la Viquipèdia en català segueixi prosperant i estigui entre les millors, si volem que la suma de tot el coneixement humà sigui lliurement disponible, també en català, l’important és la pràctica, cal que la societat s’hi impliqui i la gent hi col·labori des de casa seva. Tothom pot ajudar-hi!

Font: viquipèdia.

Segons el viquipedista i cap de comunicació de l’Associació Amical Viquipèdia, “haver arribat als 400.000 articles demostra el bon estat de salut de la cultura catalana”.

B.6.-  2a Jornada d’intercanvi d’experiències pedagògiques entre els territoris de parla catalana.

Durant els dies 1 i 2 de febrer es va portar a terme al Complex Educatiu de Tarragona la Jornada d’intercanvi d’experiències pedagògiques entre els territoris de parla catalana.

Es va centrar   “en el tema “Ensenyar a llegir avui”. Cal aclarir que s’ha entès la lectura en un sentit molt ampli, que implica aprendre a llegir (tant l’aprenentatge inicial de la lectura com l’aprenentatge durant tota l’escolaritat) i llegir per aprendre, passant, és clar, pel gust per llegir. És evident que en els nostres sistemes educatius un alumne que no sigui un lector competent, entès altre cop en un sentit molt ampli, ho tindrà molt difícil per assolir l’èxit escolar.

Al web de la 2a jornada d’intercanvi d’experiències pedagògiques entre els territoris de parla catalana disposeu igualment de  les presentacions de les ponències:

Conferència inaugural: Com ensenyar les estratègies de lectura
Isabel Solé

Lectura diària amb alumnes d’ESO
Mercè Piqueras, Joan Pujol i Cèlia Cobo

Portafolis de lectura (primària)
Imma Canal

Portafolis de lectura (secundària)
Enric Queralt

Per què i per a què llegir?
Maru Domènech

Projecte de poesia al Coll d’en Rabassa
Antònia Santandreu

Llegir per con-viure: Les ratlles de la vida
Anna Gascon

Jo també llig
Francesca Ballester i Paco Ybeas

Lectura cooperativa.
Mònica Ricart

Introducció a la presentació
Compartim lectures, compartim diàleg i compartim emocions
Iolanda Seguí

Diagnòstic Voluntari de la competència lectoescriptora en català.
Lluc Bonet i Mary Sanchiz

B7.- Nova versió Linkat, 12.04 LTS Ubuntu a linkat.xtec.cat

La nova versió de la Linkat GNU/Linux està basada en la distribució Ubuntu 12.04 i aprofita els avantatges dels projectes Debian, Ubuntu i Edubuntu:

  • Una gran comunitat d’usuaris, desenvolupadors i col·laboradors, tant a nivell local com internacional.

  • Accés directe a un gran repertori de programari educatiu, amb actualitzacions freqüents.

  • Suport per a un ampli ventall de maquinari. Ubuntu és la principal distribució de GNU/Linux en nombre d’usuaris i dispositius suportats.

  • Possibilitat de realitzar la instal·lació amb arquitectures Intel/AMD de 32 o 64 bits indistintament, així com en ordinadors Mac amb processador Intel.

  • Suport per a diversos tipus d’escriptori (Unity, Gnome 3, Gnome Classic, KDE)

  • Construïda sobre la versió 12.04 LTS (Long Term Support), que garanteix actualitzacions fins al 2017 sense haver de reinstal·lar el sistema.

  • Possibilitat de generar versions Live que poden arrencar des de dispositius DVD o USB.

  • Evolució futura cap a dispositius tàctils i mòbils (Ubuntu on tablets i Ubuntu phone)

La Linkat-EDU 12.04 és bàsicament una Ubuntu 12.04 sobre la qual s’instal·la una selecció de programari, s’afegeix un repositori i s’apliquen determinades configuracions. La intervenció sobre la base Ubuntu és mínima.

 En els propers mesos s’aniran adaptant i alliberant els perfils d’escriptori i programari específics per a educació infantil, primària i secundària, així com la resta de solucions i adaptacions desenvolupades fins ara pel projecte Linkat (servidor de terminals, connexió a les unitats de xarxa dels centres, gestió d’aules, etc.)
Els perfils “Linkat Servidor de Centre” i “Linkat Servidor de Comunicacions” continuaran funcionant sobre openSUSE 11.4 fins a la fi del seu període de servei. Un cop acabat, les noves versions d’aquests perfils es construiran també sobre Ubuntu.
Més informació a linkat.xtec.cat.
Guia instal·lació de la Linkat edu 12.04

B8.- Suport a les Coordinacions TIC, curs escolar 2013-14
A partir del dia 15 de maig, es coneixerà la publicació del catàleg amb la proposta formativa de Formació Tipificada per part de Serveis Centrals d’Ensenyament a Barcelona. A partir de llavors, i fins al mes de juny, cada Pla de Formació de Zona decideix, conforme a les normatives establertes al document de criteris i instruccions 2013-2014 , quines formacions s’aproven a cada comarca.
D’altra banda , es continuaran els  “Seminaris de coordinació TAC”, tal com s’han iniciat per primer cop en el curs escolar actual , amb contingut tipificat ( continguts ja marcats ) des dels Serveis Centrals a Barcelona,  fora d’horari lectiu.
Qualsevol possible acció  informativa a les coordinacions d’informàtica de centre, generada directament des dels Serveis Territorials a Tarragona,  us serà remesa via Direcció de centre el proper curs escolar.

C.- Googlejant.

C1.- Tancament del servei Google reader

Un dels serveis de Google que ja vam explicar al “Googlejant” , als seminaris de l’any 2007,  que ha estat anunciat darrerament que tancarà és el Google reader, el lector de feeds per rss ( tots aquests termes o “paraulotes” les teniu explicades al Googlejant ). Un cop fet l’anunci que esdevindria aquest fet a partir del dia 1 de juliol, diferents serveis de lectors de feeds s’han posat en marxa per a portar a terme el traspàs de dades al seu servei. Un d’aquests, que no vol dir que ni sigui el millor ni el més bo, però que es configura com un dels més populars que han continuat a aquesta notícia, ha estat Feedly. Disposa de la possibilitat d’importació de les dades que tenim a Google reader, així com la connexió directa amb el compte de Google ( ull amb anar donant les contrasenyes de Google a comptes de tercers ).

C.2- Google Keep.

Al mateix temps que Google anunciava el tancament del servei de Reader, s’anunciava tímidament el llençament del servei de  Keep, una aplicació “lligada” amb google driver i que permet fer anotacions de diferents tipologies i amb un esquema de treball molt auster, per donar importància al contingut de les notes. La seva forma de treball ja veureu que no necessita de masses explicacions. Encara que no es publiciti des de la Xtec, tenim activa aquesta utilitat amb els comptes de Google – Xtec, un cop registrats, clar.

 

D.- Servidors de centre a primària, fora de manteniment.

Com sabem, des de fa un temps, els servidors de centre a primària estan en la seva majoria fora de manteniment.  Hores d’ara, maig de 2013, per catàleg ni per actuació específica, no es preveu cap acció, de moment, en aquest sentit.  És un tema ja tractat i comentat a tots els seminaris  de coordinació TIC.

Existeix l’opció de destinar una màquina del vostre centre, de dotació del catàleg, a fer les funcions de l’antic servidor. En breu a l’àrea Tic dels SSTT a Tarragona disposarem d’imatge de servidor corresponent a la màquina HP Compact 6200 PRO i HP Compaq 6000PRO, que podreu demanar ( la imatge ). Es pot destinar aquesta màquina de centre per a fer la seva conversió , sota Linkat, a servidor, amb la visibilitat de les unitats de xarxa S,T i P a tot el centre.

Si ho creieu convenient, el procediment de sol·licitud , per a que els tècnics de proximitat facin la instal·lació és realitzar un  correu electrònic amb la vostra sol·licitud a l’Àrea Tic -àrea TAC als SSTT a Tarragona, e3944813@xtec.cat

El procés de preparar el nou servidor amb la maqueta passarà per les següents tasques:

    • salvar les dades de les unitats S, T i P del  servidor antic fora de manteniment.
    • degradar” l’antic servidor, fora de manteniment, a estació de treball standard ( fer-lo una màquina més d’aula )
    • el tècnic procedirà a incorporar les dades de l’antic servidor en el nou, a les corresponents unitats de xarxa S, T i P, que ja vam comentar a la tercera sessió passada dels seminaris

Cal especificar que a l’aplicatiu GEPSE, a la descripció de l’equipament del vostre centre, un cop efectuada aquesta operació,  (si creieu convenient portar-la a terme ) caldrà indicar a “observacions” de la màquina HP Compact 6200 ó 6000 PRO,  que s’ha destinat aquesta com a nou servidor de centre. Aquestes màquines continuaran a Gepse com a estacions de treball standard, donat que la tipologia de Gepse no la podrem canviar; però sí afegir les “observacions”.

Recordem, en qualsevol cas, que el servidor de centre sempre ha estat recomanat que com a màquina cal tocar poc, i no pot convertir-se en una estació de treball més.

E.- Servidor de comunicacions.

Durant un any, algun centre dels Serveis Territorials a Tarragona va portar a terme una experiència pilot amb el denominat “Servidor de Comunicacions”.

Considereu que , igual que us hem parlat del Servidor de centre, no és una acció a portar a terme en forma massiva, ni diem que calgui fer-la. És una opció.

El Servidor de Comunicacions és un ordinador destinat a gestionar i filtrar l’accés a Internet d’una xarxa local.  El programari proxy (intermediari en anglès) instal·lat a l’ordinador intercepta la navegació dels clients de la xarxa per pàgines web. L’objectiu és augmentar la seguretat i el rendiment del tràfic de la xarxa. Només pot ser instal·lat en xarxes amb adls, no amb fibra òptica.

El centre ha de proporcionar el material que composarà l’instal·lació del servidor de comunicacions.

  • Ordinador que farà de servidor ( ha de ser el model exacte de dotació de catàleg que s’especifica a la plana indicada més avall )
  • Segona targeta de xarxa ( ha de ser el model exacte especificat a la plana web indicada més avall )
  • Cables de xarxa

No podrà ser qualsevol ordinador ni qualsevol targeta de xarxa. Els models específics els teniu especificats a la plana de suport a aquesta acció del Servidor de comunicacions

Procediment de sol·licitud: un cop es tingui la placa de xarxa adequada a la marca i model de màquina que es destinarà a servidor de comunicacions ( proxy ), cal que ens ho comuniqueu ( e3944813@xtec.cat) per a poder sol·licitar la intervenció del tècnic de proximitat. No confongueu Servidor de comunicacions i servidor de centre, són diferents.

Us recomanem, cas que considereu que us pugui interessar,  la lectura atenta de la plana de suport  al servidor de comunicacions http://www.xtec.cat/web/at_usuari/servidor_comunicacions_11.4

F.- Espai pràctic .

F1.- Messenger tanca

Per a aquells/es melanconiosos i melanconioses que us ha afectat greument la pèrdua de Messenger, algunes planes web no han dubtat en trobar solucions per a poder fer-lo reviure. Dins del ball de serveis que obren i tanquen, veiem que res resta segur . Una solució, entre moltes, la podeu trobar de les mans d’incubaweb.

F.2.- Padlet.

Si us ha cridat l’atenció a la quarta sessió telemàtica el que es pot realitzar de forma senzilla amb l’aplicació Popplet, disposem de programaris en xarxa igual de senzills que us poden donar resultats similars. Us proposem que descobriu igualment Padlet, per a la creació de “post-it” virtuals

http://www.padlet.com/

F.3.- Radionomy o com muntar una emissora de ràdio en pocs clics

Radionomy forma l’emissora de ràdio via web de tota europa, agrupant més de 3000 emisores de ràdio.

Des d’aquest tutorial es proposa com muntar tot un portal musical personalitzat. Només amb els exemples proposats en una cerca, sense necessitat de registre , us pot donar una idea de la potència musical del programa, que permet la incorporació de bandes sonores amb treballs dels alumnes , i fins i tot una emissora pròpia del centre, via web.

http://www.radionomy.com/es

F4.- Jocs educatius.

S’acosta final de curs, i el joc com a element pedagògic, en la seva dosi adequada, i sempre que es cregui necessari , mai pot ser un element a rebutjar

De mans de  Racó Català, disposem d’una bona selecció de jocs , directament al navegador, que poden ser un element més de l’aula, donat que han estat selecionats de molts altres per les seves peculiaritats i classificats en funció de diferents criteris. Podeu fer servir la plana a l’aula , amb prou criteri, des de http://www.jocsweb.cat

G.- El Pla TAC .

Aquesta mateixa setmana ,  des de Serveis Centrals, s’informarà  als centres quan l’aplicació estigui activa.

Us recordem que a la tercera sessió dels Seminaris de Coordinació TIC ja vam tractar el tema

H.- Altres temes de possible interés:

H1.- Quequicom

D’entre aquells programes de televisió que ens criden l’atenció i que poden ser directament posats a l’aula, prèvia noció del contingut i aprofitables per a tractar o introduir /aprofundir un tema de ciència, destaca el quequicom de TV3. Només donant una ullada als índex de temes observareu la varietat i didàctica amb que es tracten, si no el coneixíeu ja. Igual podeu parlar a classe de castellers: pinya, força i manilles, o d’abelles, o de nutrició, piscines,clor i salut,  i dotzenes de temes més. El programa ha rebut nombrosos premis internacionals.

http://blogs.tv3.cat/quequicom

H2.- Intercanvi d’experiències de programació i de robòtica escolar a l’educació primària i secundària

Els vells i velles del tema de la coordinació d’informàtica als centres , recordeu amb estima una tortugueta animada a la pantalla , a cop de clic mitjançant ordres lògiques. Els temps han passat , però alguns dels objectius d’aquella activitat continuen estant present,  i amb uns entorns molt més gràfics i lúdics.

El dia 18 de maig al Citylab de Barcelona s’organitza la cinquena jornada catalana de l’ensenyament de la programació a primària i a l’ESO.

A banda de l’enllaç a la jornada catalana , celebrada en terres barcelonines, també a les nostres comarques es porten a terme altres esdeveniment, com la passada First Lego 2013 a Reus, de la que us deixem també constància amb uns enllaços

http://www.firstlegoleague.es

http://flljaume1.blogspot.com.es

http://labellasteve4.blogspot.com.es

http://projectelegogentgran.blogspot.com.es

H3.- Tertúlia dialògica

El passat mes de febrer vam portar a terme l’enregistrament, a l’INS Serra de Miramar, de les trobades de lectura dialògica, consistent en el comentari literari per part de diferents persones de la comunitat educativa. Podeu veure el vídeo per a saber-ne més.

I.- Enquesta

Podeu accedir a l’ enquesta anònima , ja habitual a aquests Seminaris de Coordinació. Com sempre hem fet,  publicarem íntegrament al bloc les vostres opinions.

J.- Enllaços d’interès

  • PRIMÀRIA

Música Vaca és una idea senzilla: cançons infantils en anglès, català i castellà que fan servir un canal de youtube com a plataforma de visionat.

http://1diccionario.com/ Un diccionari més. d’entre els molts que ja coneixeu.

http://www.educatina.com/ Més de 1500 vídeos educatius , en castellà o subtitulats , classificats per matèries

Directori Webquestes de la comunitat catalana de Webquest. Podem trobar tot un recull d’activitats de Webquest ja recopilades i etiquetades. Com es comenta al mateix bloc de la comunitat Webquest, només recull aquesta eina una petita part de tot el material disponible, però l’anirant afegint tot. Una webquest , segons una definició consensuada a les segones jornades de Webquest de l’any 2006,  “”Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.”

http://ciencia.ara.cat/

  • SECUNDÀRIA

http://literaturaylengua.com/

http://www.gramatica-alemana.es/

Us desitgem un bon seminari de Coordinació TIC i que les informacions us puguin ser útils a la vostra tasca al centre.

13 comentaris (+add yours?)

  1. Dani (@dfortuny_FOL)
    maig 11, 2013 @ 16:56:10

    Tutorial de popplet http://youtu.be/fsUB834PvmE

    Resposta

  2. Francesc Xavier Torrell Cantero
    maig 12, 2013 @ 15:36:44

    Déu ni do, quanta teca per aquest dilluns!

    Resposta

    • ctpietar
      maig 14, 2013 @ 11:52:30

      Són només possibilitats, suggeriments ….. Sempre cal fer la tria d’allò que us pugui ser més útil. Gràcies pel teu comentari Francesc, contents per la vostra participació.

      Resposta

  3. Dani (@dfortuny_FOL)
    maig 12, 2013 @ 17:51:56

    Molt interessant Radionomy, per a publicació de narracions o bé interpretacions dels alumnes!!!

    Resposta

  4. Dani
    maig 13, 2013 @ 08:07:24

    Un consell, si es vol provar la Linkat, instal·lada però sense particionar el disk dur recordeu que hi ha l’opció d’instal·lar una màquina virtual, p.ex VitualBox: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

    Resposta

    • ctpietar
      maig 14, 2013 @ 11:50:03

      Correcte Daniel. A banda, també disposa de DVD Live. Nosaltres ho tenim en “pendents” per provar encara. Els Ubuntu , fina ara, en dvd live ens han sorprés molt agradablement.

      Resposta

  5. Dani
    maig 13, 2013 @ 13:50:29

    Resposta

  6. msales24
    maig 13, 2013 @ 21:34:53

    a tv3 fa els dissabtes un programa de ciència dirigit a nenes i nens molt divertit: dinàmiks http://www.super3.cat/dinamiks/

    Resposta

    • ctpietar
      maig 14, 2013 @ 11:48:33

      Moltes gràcies per l’aportació Manel. Al menys les actuacions a “la partida” que es fan a partir de la ciència són espectaculars. Caldrà donar-li una ullada. Afortunadament tots els capítols estan on-line en streaming

      Resposta

  7. M. de l'Esperança
    maig 14, 2013 @ 09:47:43

    Radionomy
    Les condicions d’utilització més impoprtants no m’acaben de convèncer per obrir-hi un canal de ràdio escolar:
    5 – Condiciones de utilización más importantes. Hay dos puntos importantes:
    •Audiencia – Nueve meses después de que su radio empiece a emitirse, debe haber alcanzado una audiencia media de 130 horas al día (media realizada sobre los últimos treinta días) para que continuemos ejerciendo como host de manera gratuita. Para obtener más información acceda a: http://marketing.radionomy.com/Legal/faqcgu-es.pdf
    •Publicidad – Radionomy emite publicidad en su radio y, bajo determinadas condiciones, puede compartir el beneficio obtenido.

    Resposta

    • ctpietar
      maig 14, 2013 @ 11:46:24

      Bona lectura de la lletra petita, Esperança, possiblement tens raó en que aquesta no són del tot favorables les condicions. Si més no, sí podem fer servir la plana web com a canal musical per la xarxa, o iniciar de forma senzilla una tasca relacionada amb aquest entorn, que es podria desenvolupar a posteriori d’altres formes. Moltes gràcies per l’aportació .

      Resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: