Es cel·lebra aquests dies un cinquantè anniversari .

 

La capacitat que el cinema,  l’audiovisual, la  imatge en moviment, el multimèdia, en general i en qualsevol de les seves variants i nomenclatures té d’abstracció de la realitat el converteix en llengatge propi que enriqueix les activitats d’aula a través del seu coneixement i pràctica. Tant és així que seqüències cinematogràfiques com l’anterior pràcticament no necessiten comentaris.

L’any 1999 el Programa de Mitjans Audiovisuals ( PMAV ) publicava 5 llibres monogràfics amb activitats didàctiques directes per aplicar a l’aula,  per a educació infantil, primària i secundària, que pretenia desmitificar l’audiovisual per a poder explicar, entendre i practicar dins les aules. Són més de 12 anys de distància, però moltes de les seves activitats descrites es van convertir també en uns clàssics encara presents a les aules , que van ser testimonis en les succesives edicions dels Premis de Vídeo escolar.

Encara les tenim disponibles  a la xtec:

El vídeo, estratègies i recursos didàctics, ” És un material adreçat als professors i professores d’Educació primària i Secundària Obligatòria, que ofereix un bon nombre d’activitats especialment indicades per a organitzar un taller de vídeo

Projecte televisió, de casa a l’escola. Família i televisió“. “És un primer volum d’un material didàctic que té com a objectiu estructurar un projecte d’actuació compartit entre les famílies i l’escola amb la finalitat que les dues institucions treballin en la formació dels nens i les nenes d’educació infantil i primària com a espectadors conscients, crítics i actius

La màgia de les imatges en moviment. “Aquest llibre té com a objectiu que el professorat i l’alumnat de secundària descobreixin els secrets que s’amaguen darrera de la majoria de trucatges i efectes animats que tanta admiració produeixen en els espectadors.”

Projecte televisió. De casa a l’escola. Com ho resolem ?  “Aquest llibre té com a objectiu que l’escola i les famílies reflexionin entorn de la manera en que els diferents programes televisius ens acostumen a solucionar els conflictes sense que en siguem gaire conscients.”

Aprendre a mirar. Les primeres passes. L’audiovisual a l’educació infantil. “Aquest material té com a objectiu facilitar la tasca dels educadors /es especialitzats en educació infantil i cicle inicial de primària per tal que incorporin l’educació audiovisual al curriculum.”

Anuncis