Hem destacat en diferents cops des d’aquestes planes, la necessitat de treballar el concepte de “imatge” i “realitat” a primària, com a punt de partida de la comunicació audiovisual. No fa masses dies vam incloure al bloc imatges comparatives de retoc digital en imatge fixa.

És una idea clau educativa en aquest aspecte, saber diferenciar, tenir la conciència que el que estem veient és el que és. Tasca que no només és pedagògica i educativa, sinó que pot portar-nos més enllà en la forma de mirar les imatges.

Des de l’antic “pmav” es varen desenvolupar propostes didàctiques en aquest aspecte que cadria recordar per la seva validesa.

Amb el pas del temps, i parlant ja per a alumnes i grans, mirem sinó, com cal estar d’atents per poder-la diferenciar en el que habitualment estem veient en sèries de televisió, sense cap ànim de confondre a l’espectador, sinó d’estalviar costos de producció, tot sigui dit:

Veiem un segon exemple de com “imatge” i “realitat” poden ser coses diferents tot fent servir els “croma” o teles de color verd que permeten substituir el fons per altres imatges. Vídeo en la mateixa línia del primer: