De les mans de Vilaweb recuperem una entrada del seu bloc que ha estat notícia aquests darrers dies. Recuperem el text de la notícia des de l’apartat del “Diari a l’escola”, una secció on ja molts centres estan explicant les seves novetats i tasques de centre.

Els castells acaben de rebre el reconeixement internacional de la UNESCO (Organització de les Nacions Unides de l’Educació, la Ciència i la Cultura), que els ha declarats patrimoni cultural immaterial de la humanitat, ensems amb quaranta-sis manifestacions culturals més.

La candidatura dels castells a patrimoni cultural immaterial, van impulsar-la, el 2007, la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, la revista Castells i el Centre UNESCO de Catalunya. I el 2008 va rebre el suport unànime del Parlament de Catalunya.

Els castells són construccions humanes que tenen l’origen en les torres que cloïen l’anomenat Ball de Valencians. Van arrelar al Camp de Tarragona i al Penedès, especialment a Valls (Alt Camp), vila considerada el bressol dels castells. A la primeria del segle XIX hi havia en aquella vila dues colles que sostenien una gran rivalitat, accentuada per raons polítiques: la dels pagesos i la dels menestrals, avui conegudes amb els noms de Colla Vella dels Xiquets de Valls i Colla Joves Xiquets de Valls, respectivament.

========================

A la xarxa tenim moltes activitats relacionades amb els Castells , fins i tot un joc per a construir les “torres humanes” des de la pantalla de l’ordinador.

http://www.eljoccasteller.cat/

Una de ben curiosa és que fins i tot el termcat ha dedicat una plana al vocabulari més fet servir en el món casteller.

Recordem que el Diari de l’Escola és una proposta educativa promoguda per VilaWeb i el portal educatiu edu365.cat, adreçada, sobretot, a escolars i mestres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat, amb el designi primordial d’oferir informació de qualitat via internet.

A tal fi, publica setmanalment tres reportatges d’actualitat, preferentment de política, cultura, ciència i tecnologia, un dels quals en anglès, per potenciar-ne el coneixement.

Cada reportatge té un cos principal, constituït per una notícia central i tres qüestions relacionades de complement, per un pom de recursos pedagògics (per tal que els alumnes cerquin informació a la xarxa) i per una selecció de curiositats o anècdotes.

El Diari de l’Escola participa, a través de VilaWeb, en la iniciativa de periodisme escolar digital Escoles en Xarxa, integrada per centres docents de primària i secundària dels Països Catalans.

Anuncis